zbliża się nieuchronnie termin pierwszego przeglądu rejestracyjnego więc postanowiłem upiec przy okazji 2 pieczenie == zlikwidować kratkę i zamontować hak.
I pytanie dot. tego ostatniego. Namierzyłem nieźle wykonane haki polskiego producenta w rozsądnej cenie, hak jest dostarczany w komplecie z wszystkimi niezbędnymi duperelami i instrukcją montażu, ale nie ma w niej info jak się wpiąć wiązką do instalacji.
Ponieważ wolę przeznaczyć 100,-, które biorą za montaż na dobry chmiel i zrobić to samemu stąd po przydługim niewątpliwie wstępie pytania:
1. czy w octavce kombi jest gdzieś w tyle gotowa złączka (jaka występuje np. w oplach) czy się trzeba tam wybrać z lutownicą i się wstrzelić w odpowiednie kabelki do świateł ?
2. czy jest gdzieś jakiś ogólny schemat podłączeń ?
3. może ktoś już sobie tak dobrze zrobił i chciałby się podzielić cennymi uwagami 8)
p.s. używałem szukajki i patrzyłem do poradników ...
pzdr, wreszcie klubowo oklejony,
scooby@rider@110 kopyt asv
helixy przede mną, jbl za mną, banan w lusterku :]
1- L kierunkowskaz lewy żółty
2- + światło przeciwmgielne tylne zielony
3- 31 masa biały
4- R kierunkowskaz prawy niebieski
5- 58R pozycyjne prawe czarny
6- 54 Stop czerwony
7- 58L pozycyjne lewe brązowy
bywają i takie
1/ - L światła kierunku jazdy lewe
2/ - 54g światła przeciwmgielne
3/ - 31 masa pojazdu
4/ - R światła kierunku prawe
5/ - 58R światła pozycyjne prawe, obrysowe
6/ - 54 światło stop (hamulec)
7/ - 58L światła pozycyjne lewe, obrysowe, tablica rejestracyjna
8/ - 58b wyłączanie świateł przeciwmgielnych pojazdu (dotyczy gniazda z dodatkowym, 8 stykiem)
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Nie wiem o co tam chodzilo, ale obie te rzeczy kosztowaly lacznie cos okolo 1700zl.
Z tego co sprawdzilem, to sama wiazka do Octavi o numerze EEA092039EL kosztuje okolo 150zl + hak. Sam hak to chyba juz od 250zl mozna kupic, ze stala kula i troche wiecej, gdy jest zdejmowana
Oryginalna wiązka od Octawii to zwykłe podpięcie się pod wiążke w samochodzie.
Bardziej szczegółowiej to oryginalny kabel wygląda tak że wyjmuje się wtyczki ze świateł tylnich, tam wtyka się wtyczki z dodawanej wiązki, a wyjęte wtyczki wpina się do dokładanej wiązki. Jedyne co się robi to równoleglenie świateł tylnich z gniazdem haka.
Jest jedno ale - to światło przecimgłowe tylnie - jest przełączane. Jeżeli niema podpiętej przyczepy to świeci się w samochodzie, jeżeli wepniemy wtyczke to świeci się tylko w przyczepie.
Powyższe napewno dotyczy O1 Combi 2001 bo sam zakładałem oryginalny hak, ale kupiony z demontażu. Wolałem oryginał bo łądnie się teraz wszystko howa i niewidać że coś takiego jest
yoschua, W wielu samochodach jest wlasnie tak, poniewaz obwod tzw testowy jest na lampie przeciwmgielnej tylnej i w momencie kiedy samochod 'widzi' na tym bolcu zarowke to zaswieca sie lampka od haka na szafie i gasnie przeciwmgielne na aucie.
Spokojnie, mozna kupić nowy hak bez podcinania zderzaka, za rozsądną cenę, a wpięcie się w wiązki za pomoca lutowania, jest chyba też pewniejsze, chociaż trochę roboty.
Jeśli ktoś ma zamiar ciągąć przyczepę kampingową, a sezon blisko, to radziłbym założyć już lepsze 13 pinowe gniazdo z wyprowadzeniem dodatkowego plusa i masy na lodówkę i ładowanie drugiego aku.
Można wtedy w takie gniazdo wpinać zarówno zwykłą wtykę i taką 13 pinową z kampingu.
Pozdr.
Odswieze temat, jak to jest z masami dopuszczalnymi haka/samochodu/przyczepy.
Taki klekot w combi jak mam w instrukcji ma napisane, ze masa przyczepy z hamulcem to 1500kg a nacisk na kule haka to 65kg. Z tego co patrzylem to jaki maja mase 1200 i nacisk 50kg. W czym to bedzie przeszkadzac, ktos to sprawdza czy nie potem?? Jak auto bedzie jezdzic z przyczepa to bedzie to albo dluzyca do 1000kg lub przyczepka dwu osiowa tylko nie wiem jaka ona ma mase maksymalna. Ale wiecej niz 1000kg to tez tam pchac nie bede
Tak wiec 1200kg i 50kg to wystarczajace parametry?? Kempingu nie przewiduje, bo nie mam takiej cierpliwosci, zeby przez Polske z tym przejechac
A jak jest potem z formalnosciami, przeglad tego na czym polega. Koles podpina swoj zestaw sprawdza czy swieci i tyle?? Ile to kosztuje i co potem do urzedu wbic w papier dla swietego spokoju, jakas roznica jest jak auto ma jeszcze dowod ten dwu kartkowy, a nie trzy kartkowy
Ja w swojej pojechałem na przegląd na hak w tamtym roku coś koło 40 zł (gośc tylko sie popatrzył) wystawił papier i pojechałem z tym tam gdzie wydaja dowody rejestracyjne babka wbiła i po sprawie( chyba były jakieś opłaty za znaczki skarbowe ale nie więcej niż 5 zł).
Maicroft, badanie techniczne haka w stacji obsługi to 35 zł brutto. Koleś podpina swój zestaw, ale ma go na diodach więc przeciwmgielna mu z zasady zawsze nie działa (za mały opór odbiornika, żeby "odłączyć" świecenie p/mgielnej samochodu i załączyć na gniazdo). A jak masz gniazdo 13-pinowe "niemieckie" to tym bardziej mają problem, bo nie zawsze mają przejściówki.
Różnica w dowodach jest taka, że jak masz stary (2 kartkowy), to chyba Ci wbiją że hak OK od razu w dowód, jak jest nowy to dadzą zaświadczenie i z tym trza jeszcze lecieć do urzędu, gdzie autko było rejestrowane.
Jak zaś idzie o masy, to naciskiem na hak się nie przejmuj, bo raz że tego nikt nie sprawdza, a dwa wszystkie przyczepy mają na ogół 50 kg (chyba jakaś norma europejska na to jest).
Ważne jest tylko to, żeby max masa przyczepy (wpisana w dowód przyczepy!!) nie była większa niż wpisana max masa przyczepy w dowód auta ciągnącego,
oraz, CO WAŻNIEJSZE aby suma masy auta i przyczepy nie była większa niż 3500kg, bo wtedy wymagane jest prawko kat. B + E
Tu nie ma problemu, nie przekroczy sie max masy. Z tego co patrzylem w 4x4 przyczepa mogla miec max 1500kg a max masa samego samochodu to 1950, wiec zostaje rezerwa
Maicroft, nie, nie zawsze widać. Jak jest fabryczny, to po zdemontowaniu NIC nie widać, nawet gniadko elektryczne się przesuwa za zderzak. Jak trzeba, to przy okazji zrobie fotki, że tak jest na serio.
A jak to jest wpinane?? Do gory od spodu?? W zderzaku musi byc cos wyciete i wtedy jak sie patrzy z daleka to widac
No nie wazne. Jak jest z odlaczaniem czujnikow cofania, fabryczna wiazka na jakiej zasadzie rozwiazuje ten problem?? Symuluje wpiete swiatlo przeciwmgielne i wtedy same sie wylaczaja??
wpinane jest od spodu, tak że zderzak nie jest nic podcięty, a czujniki cofania ponoć się wyłączają, ale ale jeszcze tego w naturze nie sprawdzałem (może w ciagu tego tygodnia będę coś podpinał, to dam znać czy działa, czy nie)
[ Dodano: Nie 20 Maj, 07 20:42 ] Maicroft, właśnie sprawdzałem, i u mnie podlączenie do gniazda wtyczki przyczepy odłącza tylne czujniki cofania. A na PW posyłam fotki, na której widać, że faktycznie zderzak nie jest podcięty i po zdemontowaniu nic nie widać
Komentarz